Ciklus slika Helene Nemeš govori o temi odrastanja i formiranja identiteta. U toj su funkciji i motivi njezinih slika: pume i dječje figure. Ove dvije suprotnosti stvaraju značenjsku napetost slika koje su zamišljene kao sukcesija s obzirom na to da cijeli ciklus istražuje proces odrastanja. Kako zbog odnosa rukopisa i fakture slike u prvom redu, tako i zbog kontrasta između realističnog i fantastičnog, radove stilski možemo identificirati kao suvremenu mješavinu ekspresionizma i realizma.
Osobito je zanimljiva progresija od motiva mačaka kojima se autorica bavila tijekom studiranja (neki od tih radova su također izloženi na ovoj izložbi) do motiva puma kojima se autorica bavi na samom završetku studija. Naime, u likovnoj obradi motiva mačaka postignuta je prava slikarska neuhvatljivost za koju možemo ustvrditi: to je ono u što gledamo, ali nam cijelo vrijeme izmiče, ne da se sasvim shvatiti ili opisati, a naročito definirati, transcendira vlastitu pojavnost i oblik – i to je jedna od vrhunskih kvaliteta pravog slikarstva. Odnos unutarnjeg i vanjskog na slikama mačaka raskriva se čuvajući svoju nutrinu, što je objedinjeno u obradi i sadržaju (motivu). Ono što svakog slikara i slikaricu ponajviše zaokuplja na početku umjetničkog puta je sadržaj (motiv) njihova slikarstva, priča koju žele ispričati ovome svijetu. To je i razlog sadržajne progresije iz mačke prema pumi, iz pume prema djetetu, a zatim i prema motivu crvene haljine.


























